آثار قلبی عروقی روزه داری
داروسازان
مطالعات جدید پزشکی
جمعه 13 تير 1393برچسب:, :: 11:10 ::  نويسنده : دکتر امین عطایی

 

یک متخصص قلب و عروق با تاکید براینکه روزه گیری برای افراد سالم فواید بسیاری دارد، گفت: روزه گیری باعث کاهش فاکتورهای التهابی مضر برای سیستم بدن و سرطان زا می شود.

 طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده روزه داری دارای تاثیرات مثبت زیادی برای افراد سالم است، گفت: یکی از فواید روزه داری کاهش وزن است که همراه با کاهش فشار خون، عامل کمک کننده در کاهش خطرات قلبی و عروقی است.

روزه داری را برای کاهش چربی های LDL و تری گلیسیرید مفید است.  افراد سیگاری در ماه رمضان با عدم استفاده سیگار می توانند از مضرات آن دور بمانند و همچنین آرامشی که بیماران در ماه رمضان با توجه به معنویات به دست می آورند منجر به کاهش استرس، سلامت بدن و قلب وعروق می شود.

ا در صورتی که امکان مصرف دارو هنگام افطار و سحر، بدون تاثیر منفی در فشار خون برای این بیماران فراهم باشد، می توانند روزه بگیرند.

 روزه داری منجر به کنترل فشار خون این افراد نیز می شود اما بیمارانی که فشار خون بالا دارند و در طول روز سه نوبت دارو با دوز بالا مصرف می کنند، نمی توانند روزه بگیرند.

 امکان روزه گیری برای بیماران دچار تنگی عروق کرونر که در شرایط حاد هستند وجود ندارد اما بیمارانی که مدتی از زمان عمل آنها گذشته باشد و با مصرف دارو علائم بیماری آنها تحت کنترل و درمان شده باشد، می توانند روزه بگیرند.

روزه داری برای بیماران دارای نارسایی قلبی خفیف و کنترل شده منعی ندارد، اما در صورت پیشرفته بودن نارسایی قلبی روزه گیری باعث تشدید بیماری می شود زیرا بیماران باید در طول روز دارو مصرف کنند تا تعادل مایعات بدن آنها مختل نشود.

این متخصص قلب و عروق در خصوص افرادی که عمل قلب باز و یا استنت گذاری انجام داده اند، گفت: این بیماران در ماه های اولیه نمی توانند روزه بگیرند اما در صورتی که علائم حیاتی آنها به وضعیت پایدار برسد با نظر پزشک می توانند روزه بگیرند.

 بیماران و تمامی افراد باید از مصرف غذاهای چرب، پر کالری و شور اجتناب کنند و مصرف مواد فیبر دار، سبزیجات، میوه، آب و مایعات از زمان افطار تا سحری را فراموش نکنند و همچنین بیماران به خصوص بیماران قلبی از فعالیت های بی مورد که باعث تعریق بدن می شود اجتناب کنند.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داروسازان و آدرس aminataie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان