اثرات کاهنده چربی خون عصاره برگ درخت انجیر
داروسازان
مطالعات جدید پزشکی

ا

امروزه گیاهان بسیار زیادی وجود دارند که اثرا کاهندگی تری گلیسیرید خون انها به اثبات رسیده است

از جمله گیاه شوید  و عرق شوید که در کاهش تری گلیسیرید خون نقش مهمی دارد و همچنیین عرق کاسنی در درمان کبد چرب بسیار مفید است.

روغن هسته انگور و روغن زیتونو روغن ماهی در افزایش HDL  خون و در نتیجه سبب کاهش LDL  می شود

همچنیین آب زرشک و آب غوره و سرکه سیب و آب لیمو نیز به عنوان چربی سوز موثر بوده  و سرشار از انتی اکسیداتنهی مفید هستند.

زردچوبه فلفل رزوراترول موجود در انگور سیاه و دارچین همگی سرشار از آنتی اکسیدانتهای پلی فنلی بوده که در پیشگیری از تصلب شرایین و وپیشگیری از سکته های قلبی و مغزی موثرند

سیر و پیاز هم غنی از انتی اکسیدانتهای مفید بوده  و در سلامتی انسان موثرند.

........................................................................................................

طی مطالعه ای که در سال 87 در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد اثر عصاره برگ انجیر در محتوای تری گلیسیرید در یک مدل کشت سلولی بررسی شد.

که در نتجه عصاره برگ انجیر توانست در میزان تری گلیسیرید نقش کاهشی داشته باشد. در این رابطه مطالعه ای که توسط perez و همکاران در سال 1999 انجام شد تزریق داخل صفاقی جوشانده برگ انجیر در موش  سبب کاهش تری گلیسیرید پلاسما شد. که قلا نیز محققی بنام  Campilo  و همکاران به چنیین نتیجه ای رسیدند.

Canal و همکاران نشان داده اند که عصاره کلروفرمی برگ انجیل سبب کاهش کلسترول تام و همچنیین کاهش قند خون در موشهایی که توسط استرپتوزوتوسین مبتلا به دیابت شده بودند گردیده است.

اسدی و همکاران  نشان داده اند که شیرابه انجیر می تواند محتوای تری گلیسیریرید کبد و همچنیین ترشح تری گلیسیرید و کلسترول را در کبد جوجه ها کاهش دهد.

.........................................................................................................................

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داروسازان و آدرس aminataie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان